Thursday, July 28, 2011

Selepas 17 tahun baru nampak CAHAYA

Akhirnya selepas menunggu selama 17 tahun, sambil berusaha memohon bekalan elektrik ke rumah beliau di Kg Ulu Jelebu dari TNB dan kerajaan UMNO/BN, maka pada hari ini rumah En Radzuan Bin Halim 50 tahun dan Puan Norhayati telah pun terang benderang dengan cahaya lampu berkat usaha dari pertubuhan NGO Zonta International Foundation dengan kerjasama PAS Kawasan Jelebu dan PAS MTD Klawang.

Dari kiri Pn Osnidah,Pn Jemiliah,Dr Husna,Pn Norhayati,Sdra Anif, Saya,

Hj Zainuddin & En Radzuan bersama generator & tilam sumbangan Zonta.

Pihak NGO Zonta International Foundation dari Kuala Lumpur telah menyumbangkan sebuah Generator jenis FUJI dan 5 buah tilam kepada keluarga En Radzuan. Pihak PAS MTD Klawang telah memberikan kerjasama dengan menyumbangkan wayar dan paip untuk membuat pendawaian di dalam dan di luar rumah En Radzuan. Pasukan Unit Amal Jelebu telah menghantar 2 orang petugas mereka menjalankan kerja-kerja pendawaian tersebut.

Cik Amira,Dr Husna dan Pn Jemiliah Rouse diluar rumah

Dalam majlis penyerahan yang dijalankan secara ringkas pada 27 Julai 2011 (Rabu) yang lepas di rumah En Radzuan Kg Ulu Jelebu pihak Zonta International Foundation telah di wakili oleh Pengerusi mereka Puan Jemiliah Rouse dan Dr Husna Sulaiman (Timbalan Pengerusi) sementara Saudara Nor Anif Selamat (Timbalan YDP) dan Saudara Saiful Bahri Jaaman (Naib YDP) bersama Tuan Hj Zainuddin Hassan (Bendahari) mewakili PAS Kawasan Jelebu dan MTD Klawang.

Lampu dan pendawaian di dalam & di luar rumah sumbangan PAS

En Radzuan menyatakan rasa gembira dan terharu dengan sumbangan dari pihak Zonta dan usaha yang dijalankan oleh PAS untuk membantu beliau dan keluarga. Beliau mempunyai 10 orang anak, iaitu 6 perempuan dan 4 lelaki. Dengan adanya lampu yang terang ini dapatlah anak-anak beliau mengaji dan meneruskan pelajaran pada waktu malam katanya. En Radzuan menambah lagi walaupun dia tahu PAS bukanlah parti pemerintah tetapi usaha PAS yang ikhlas membantu orang-orang yang miskin seperti beliau, membuatkan beliau rasa terharu dan beliau mendoakan kemenangan PAS pada pilihanraya yang akan datang supaya lebih ramai lagi orang dapat dibantu.

Menurut Saudara Nor Anif (Timbalan YDP) adalah menjadi tanggungjawab PAS membantu semua orang sesuai dengan tema Muktamar tahunan PAS baru-baru ini iaitu ‘Negara Berkebajikan’. Saudara Anif juga menegaskan bahawa walaupun sekarang ini rumah En Radzuan telah pun terang tetapi masih menjadi tanggungjawab kerajaan UMNO/BN menyalurkan bekalan elektrik ke rumah En Radzuan kerana bekalan elektrik adalah kemudahan asas yang menjadi hak semua rakyat Malaysia untuk mendapat nya terutamanya kawasan Parlimen Jelebu ini diwakili oleh Rais Yatim yang juga seorang Menteri Kanan.

Pn Jemiliah Rouse bersama Pn Norhayati membincangkan sesuatu.


http://orangklawang.blogspot.com

http://pasjelebu.blogspot.com


No comments: