Monday, December 5, 2011

Ceramah Che'gu Bard di Kg Gagu

Che'gu Bard sedang menyampaikan ceramah


Pada 28 Oktober 2011 yang lepas PAS MTD Klawang bersama dengan PAS Cawangan Kg Gagu telah mengadakan ceramah Che'gu Bard di Kg Gagu, Triang. Ramai yang telah hadir mendengarkan ceramah tersebut. YB Taufek, En Lai Thin Pengerusi DAP Jelebu dan Lt Kol (B) Roseli iaitu Timbalan Pengerusi DAP Seremban juga telah hadir.

Dari kiri saya, Chegu Bard, YB Taufek, En Lai Thin dan Ayahanda Cikgu Jaaman


Che'gu Bard dalam ceramah beliau menyeru kepada orang Melayu berubah dan tinggal kan parti UMNO kerana UMNO lah parti pengkhianat bangsa dan agama. Menurut beliau lagi UMNO telah banyak menutup fakta sejarah kerana UMNO mahu menjadi juara dalam Malaysia, maka orang akan menyatakan hanya UMNO yang memerdekakan Tanah Melayu dari British. Sumbangan negarawan yang lain seperti Burhanuddin Helmi. Pak Sako (Ishak Hj Muhammad), Ahmad Boestamam dan lain-lain tidak diketengahkan dan di kenang. Dalam PRU-13 akan datang Che'gu Bard minta orang Melayu menolak semua calon UMNO/BN dan undilah calon Pakatan Rakyat. Malaysia perlukan perubahan jika tidak Malaysia akan hancur dan bankrap dikerjakan oleh pemimpin UMNO/BN yang rakus mengejar kemewahan untuk diri mereka sendiri katanya lagi.

Lt Kol (B) Roseli, Timbalan Pengerusi DAP Seremban menyampaikan ceramah


Pada malam tersebut Lt Kol (B) Roseli turut berceramah.Beliau adalah Timbalan pengerusi DAP Seremban. Beliau menyatakan sekarang ini ramai bekas tentera seperti beliau yang telah menyampah dan benci dengan tindak tanduk pemimpin BN yang menyebabkan ramai bekas tentera dan polis menyertai parti-parti dalam Pakatan Rakyat seperti PAS,DAP dan PKR. Tambah beliau lagi nasib anggota keselamatan yang telah bersara tidak dibela sepenuhnya oleh kerajaan yang memerintah sekarang ini. Beliau menyertai DAP bukan PAS atau PKR kerana DAP adalah parti berbilang bangsa dan beliau ingin menidakkan tohmahan UMNO/BN yang mengatakan DAP adalah parti orang Cina.


Dari kiri YB Taufek, En Lai Thin dan saya.


Saya bersama Lt Kol (B) Roseli


http://pasjelebu.blogspot.com
http://orangklawang.blogspot.com

No comments: