Sunday, June 17, 2012

BERSIH 3.0



Gambar di ambil dari atas stesen LRT Masjid Jame' masa
baru sampai - Lautan Manusia.

Pada 28 April 2012 yang lalu saya dan Omar telah menghadiri himpunan Bersih 3.0 di Dataran Merdeka. Kami bergerak dari Seremban lebih kurang jam 11 pagi dan sampai di Stesen LRT Masjid Jame' dalam jam 1.30 petang. Sampai di stesen LRT Masjid Jame' orang telah pun ramai dan memenuhi seluruh ruang di situ.Seluruh Jalan Tun Perak telah dipenuhi oleh ribuan manusia. Kami terus ke dalam masjid dan bersolat zohor dahulu.

 Jalan Tun Perak di penuhi oleh lautan manusia peserta Bersih 3.0
 

Berbanding dengan Bersih 2.0 dahulu kali ini orang lebih ramai dan semua orang lebih berterang-terangan memakai baju kuning Bersih 3.0. LRT yang kami naiki dari Bukit Jalil pun di penuhi dengan peserta Bersih 3.0 dan rata-ratanya semua orang memakai baju kuning.

 Bersama Omar di tengah-tengah lautan manusia di luar Masjid Jame'



Yang paling menghairankan saya ialah walaupun jam dah pukul 1.30 tapi aku masih dapat turun di stesen Masjid Jame'. Tak seperti himpunan Bersih 2.0 yang dahulu stesen LRT ini awal2 lagi dah tutup. Saya telah mengikuti himpunan Bersih ini sejak Bersih 1 lagi hinggalah Bersih 3.0 ini. Walaupun dah 3 kali himpunan Bersih diadakan dan 3 kali tuntutan telah dibuat tapi nampaknya kerajaan UMNO/BN ini masih lagi pekak badak dan tidak mempedulikan tuntutan rakyat.

 Bersama Ustaz Nazri (Unit Amal) dan Omar. Masa ni dah jam
5.00 ptg orang dah mula bersurai & bergerak balik.



 
 Bersama peserta Bersih yang lain bergerak kehadapan menuju
Dataran Merdeka sambil melaungkan BERSIH...BERSIH


Kalau kerajaan yang pekak badak dan tidak menghiraukan tuntutan rakyat ini masih di kekalkan juga pada PRU 13 ini maka apalah harapan rakyat untuk mendapat layanan dan pembelaan yang setimpal sebagai seorang rakyat Malaysia. Maka sudah sewajarnyalah seluruh rakyat Malaysia menolak kerajaan UMNO/BN yang ada ini kerana mereka sudah tidak dapat berfungsi dengan betul kerana mereka PEKAK BADAK.





Dah letih lepak kat restoran mamak ni sambil ngeteh & kena aiskrim
 


Hafiz dengan baju Bersih 3.0 beli dengan Azizi. Sedih tak dapat
ikut serta walaupan dah ada baju sebab ada kelas gitar 
pulak tengahari tu.
 

No comments: