Sunday, July 24, 2011

Ceramah YB Dr Zul Di Kg Kemin

Pada hari Sabtu 16 Julai 2011 yang lalu YB Dr Zulkefly Ahmad telah berceramah di Kg Kemin, Kuala Klawang, Jelebu. Kg Kemin adalah kawasan kubu kuat UMNO/BN di Jelebu terutamanya di DUN Klawang. Daripada mulanya UMNO/BN telah cuba untuk menggagalkan ceramah tersebut. Pada malam tersebut, kawasan tempat ceramah telah di kepung oleh polis dengan cubaan untuk menggagalkan ceramah. Menurut Timbalan OCPD Jelebu mereka bertindak berdasarkan kepada satu laporan polis yang dibuat oleh Ketua RELA setempat yang mengatakan ceramah PAS ini boleh menimbulkan kacau bilau.

Sebagai Pengerusi majlis dan juga mewakili YDP untuk ucapan aluan PAS Jelebu.

Baju kuning Bersih 2.0 terpaksa diterbalikkan atas arahan polis. kelakar..tul..

Walau bagaimanapun hasil rundingan yang baik dan profesional antara PAS Jelebu dan pihak polis akhirnya ceramah berjaya diteruskan juga. Antara yang turut berceramah pada malam tersebut adalah Hj Annuar Hashim (mantan pembantu khas kepada EXCO Pertanian NS Yunus Rahmat) dan juga Hj Abdul Rahman Bin Ramli Timbalan Pesuruhjaya 2 PAS NS yang juga YDP PAS Jempol.

Ceramah YB Dr Zulkefli Ahmad (Ahli Parlimen Kuala Selangor)

Pada malam tersebut YB Dr Zulkefli telah menerangkan tentang proses demokrasi tulen yang berjalan di UK, Amerika dan Negara-negara Eropah. Himpunan Bersih 2.0 yang berjalan serentak di negara2 luar berjalan dengan teratur dan licin tanpa provokasi dari pihak polis. YB juga menerangkan tentang sekarang ini tiada lagi politik aman seperti zaman dahulu di mana hanya ada wakil UMNO/BN sahaja di Parlimen, sebaliknya terdapat 1/3 ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang tidak henti-henti mendesak kerajaan jika berlaku penyelewengan, korupsi dan penyalah gunaan kuasa kerajaan. Inilah kebaikan kepada rakyat kerana ‘Check-balance’/timbal balik sentiasa berlaku di Parlimen.

Jamuan durian selepas ceramah. Satu lori durian Along sediakan.

Banyak tu...terima kasih Along


Kepimpinan PAS Jelebu & MTD Klawang bergambar bersama YB Dr Zul.

Dari kiri YB,Hj Jaaman,Hj Kateran,Saya,Anif dan Samsul.

1 comment:

kalawangi said...

assalamualaikum...

tahniah pada angahcipoi dan barisan pejuang2 PAS jelebu...lopeh ni panehlah buntut apak...hahahah