Monday, December 5, 2011

Warga Cina Sumbangkan Derma Bangunan PAS MTD Klawang




Encik Liow Shun Chang dan Encik Wong Meow Chan menyumbangkan derma RM350
kepada Ayahanda Cikgu Jaaman (Pengerusi Bangunan PAS MTD Klawang)


Projek untuk membina Bangunan PAS MTD telah dilancarkan pada 17 Ramadhan 1432H bersamaan 17 Ogos 2011 yang lalu. Semenjak dari pelancarannya sehingga kini PAS MTD Klawang telah menerima sambutan dan sumbangan yang menggalakkan dari ahli-ahli PAS dan juga orangramai. Pada peringkat awalnya hanya satu akaun bank yang dibuka iaitu di Public Bank Kuala Klawang. Tetapi ramai dari Kelantan dan Terengganu yang menelefon kepada Setiausaha dan Pengerusi meminta PAS MTD Klawang membuka akaun di Bank Simpanan Nasional maka satu lagi akaun dibuka di BSN. Ini kerana BSN terdapat di merata tempat maka senanglah bagi mereka untuk memasukkan wang ke dalam akaun Bangunan PAS MTD Klawang.Akaun "Bangunan PAS MTD Klawang" :-

1) Public Bank, No A/K : 4749876500 ATAU

2) Bank Simpanan Nasional (BSN), No A/K : 05100 - 41 -00019562 - 2


Sehingga hari ini 4 Disember 2011 PAS MTD Klawang menerima kunjungan sejarah dari Encik Liow Shun Chang dan Encik Wong Meow Chan kedua-duanya dari Kg Chennah dan Kg Petaling di Jelebu. Mereka berdua telah menyampaikan sumbangan sebanyak RM350 kepada Bangunan PAS MTD Klawang dan menyumbangkan RM100 lagi untuk PAS MTD Klawang. Dalam ucapan beliau Encik Liow menyatakan mereka memang menyokong PAS dan berharap PAS dapat mendirikan satu bangunan di Jelebu. Encik Liow adalah bekas ahli MCA dan sekarang beliau tidak lagi mahu dengan MCA dan telah menyertai DAP. Encik Liow dan Encik Wong kedua-duanya berharap PAS akan menang dalam pilihanraya yang akan datang ini.


Encik Liow menyumbangkan RM100 lagi untuk PAS MTD Klawang


Pada malam tersebut PAS MTD Klawang juga telah menerima sumbangan seorang HAMBA ALLAH sebanyak RM5000 dan sumbangan tersebut telah disampaikan oleh Tuan Haji Zainuddin sebagai mewakili HAMBA ALLAH tersebut.


Hj Zainuddin menyampaikan sumbangan derma seorang Hamba Allah sebanyak RM5000
kepada Ayahanda Cikgu Jaaman.


Dalam ucapan ringkasnya Ayahanda Cikgu Jaaman selaku Pengerusi Bangunan PAS MTD Klawang menyatakan MTD Klawang merancang mendirikan bangunan 2 tingkat dimana tingkat atas akan dijadikan pejabat MTD, bilik mesyuarat, bilik serbaguna dan stor dan sementara tingkat bawah akan dijadikan Surau Al-Amin. Anggaran kos projek ini termasuk alat kelengkapan dan kemudahannya adalah RM200,000/- Sehubungan itu beliau mohon orangramai dan ahli-ahli PAS dapat terus menyumbang untuk merealisasikan projek ini. Jika terdirinya bangunan itu nanti maka disitulah nanti akan dijadikan Pusat Tarbiyyah untuk ahli-ahli PAS dan orangramai serta menjadi pusat pentadbiran PAS MTD Klawang.

http://pasjelebu.blogspot.com
http://orangklawang.blogspot.com

1 comment:

Anonymous said...

tolong update bang....lamo bona dah cito nih....