Sunday, June 24, 2012

Pusat Tarbiyah Al Amin (PTA)

Pusat Tarbiyah Al Amin (PTA) telah di tubuhkan pada 17 Ramadhan 1432H bersamaan 17 Ogos 2011 di Kampong Larong, Kuala Klawang. Dalam mesyuarat pertama penubuhannya pada 17 Ramadhan tersebut yang dihadiri oleh seramai 16 orang ahli-ahli PAS MTD Klawang, maka satu persetujuan sebulat suara telah diambil untuk menubuhkan satu Pusat Tarbiyah di Jelebu dengan tujuan untuk menjalankan dakwah dan memberikan tarbiyah yang berterusan kepada ahli-ahli PAS dan orang ramai.


AJK PTA depan dari kiri Pn Nasipah,Hj Zainuddin,En Saiful Bahri,
Hj Jaaman,En Zulkifli,En Jawa & Pn Sappiah. Belakang dari kiri 
En Samsudin,Pn Zainon,Hj Razak & En Omar

Dalam mesyuarat itu juga diputuskan satu bangunan 2 tingkat akan dibina diatas tapak tanah yang diberikan oleh Cikgu Jaaman dan keluarganya di Kampong Larong, Kuala Klawang. Bangunan 2 tingkat yang dicadangkan itu terdiri dari tingkat bawah adalah Surau Al Amin dan tingkat atas pula adalah pejabat, bilik mesyuarat dan bilik serbaguna.

 Ayahanda Hj Jaaman Bin Hj Abu
Pengerusi Pusat Tarbiyah Al Amin


Tiga akaun bank telah dibuka dengan tujuan untuk mengutip derma dan mengumpulkan dana dari ahli-ahli PAS dan juga orang ramai. 2 akaun bank telah dibuka atas nama "BANGUNAN PAS MTD KLAWANG" iaitu akaun di bank :-

1) Public Bank, Kuala Klawang. No Akaun :  4749876500
2) Bank Simpanan Nasional, Cawangan Seremban. No Akaun 05100-41-00019562-2

Satu lagi akaun telah dibuka atas nama "PUSAT TARBIYAH AL AMIN" di Bank Simpanan Nasional Cawangan Seremban. Nombor Akaun : 05100-41-00020895-4 Semua akaun ini dijaga oleh 3 orang pemegang amanah iaitu Hj Jaaman Abu (Pengerusi) , Saudara Zulkifli Zainuddin (Bendahari) dan Saudara Saiful Bahri (Setiausaha). Sehingga kini sejumlah RM 38,000 telah dikumpulkan dan kami masih mengharap lagi derma-derma dari orangramai demi untuk merealisasikan pembinaan bangunan Pusat Tarbiyah Al Amin tersebut.

 Tapak PTA dari hadapan


Pihak kami masih memerlukan sumbangan dari orang ramai dan ahli-ahli PAS sehubungan dengan itu kami masih mengharapkan agar orang ramai dan ahli-ahli PAS serta Pakatan Rakyat dapat membantu dengan memasukkan sumbangan dan derma ke dalam akaun-akaun yang dinyatakan di atas. Sumbangan dari Tuan/Puan kami ucapkan terima kasih. Semoga ALLAH menempatkan Tuan/Puan dalam golongan yang dirahmati NYA.


 Tapak PTA dari belakang
 

1 comment:

Anonymous said...

AKAUN KETIGA DIFAHAMKAN HANYA DI TANDA TANGAN OLEH CIKGU JAAMAN DAN SDR SAIFUL SAHAJA.ADAKAH BETUL KHABAR INI?