Sunday, July 15, 2012

Amuk + Gila @ Malaysia Dah Gila !!!


Kecoh baru-baru ni seorang lelaki dan seorang perempuan mengamuk di pejabat PM Najib di Jabatan Perdana Menteri. Nama Khalil Affandi dan Muhdalina Ahmad meniti di bibir orangramai yang membaca berita tersebut. Apa hal pulak 2 orang insan makhluk ALLAH ni nak mengamuk??? Ini persoalannya. Tak kan pulak orang nak mengamuk tak tentu pasal aje.


Sinonim bila dikatakan amuk maka automatik orang itu dikatakan gila. Yang aku pelik berapa ramai pulak orang gila kat luar sana tapi tak pulak mereka mengamuk. Kalau orang mengamuk mesti gila atau gila isim mengapa pulak orang-orang gila di luar sana tak mengamuk. Yang tambah hairan bin ajaib mengapa pulak si Khalil dan Muhdalina ni nak pilih tempat macam pejabat Najib di Jabatan Perdana Menteri untuk mengamuk. Orang gila pandai ke nak memilih-milih tempat. Dulu Prebet Adam mengamuk tapi tak pilih pulak JPM sebaliknya kat Chow Kit dia mengamuk. ATAU adakah kes Janji Tak Di Tepati NAJIB dengan Khalil tu sebab dia si Khalil mengamuk kat pejabat Najib.

       
Gila pulak, apa yang mereka tahu pasal gila. Bila ada orang mengamuk cakap orang tu Gila Isim sebab amalkan ajaran sesat. Apa ajaran yang sesat ni atau mana ajaran yang betul sangat ni? Apa itu gila isim sebenarnya. Orang pandai2 aje cakap Gila Isim. Orang gila isim tak akan mengamuk sebab dia FANA’. Buat apa nak mengamuk atau marah2 sebab dia FANA’ dengan Keagungan, Kebesaran dan Keindahan ALLAH. Dia suka dan dia asyik mahsyuk dengan Kehebatan ALLAH. Dia suka dan gembira, buat apa nak mengamuk. Kesukaan, Kegembiraan dan Kegilaan itu hanya dia aje yang tahu dan orang lain tak perlu tahu. Itu nikmat antara hambanya dan ALLAH.

Kalau Khalil Affandi gila dan Muhdalina gila maka orang yang tuduh mereka gila tu lah yang lagi gila, GILA tahap gaban dari mereka ni. PM Najib pun GILA gak. Dia tengah GILA MEMBERI. Tu sebab Khalil mengamuk di pejabat Najib di JPM sebab mungkin dia tak dapat apa yang Najib bagi. Kalau orang lain semua dapat, mungkin dia Khalil tak dapat tu yang dia mengamuk tuh…Najib Gila bagi BRIM, bagi Imbuhan FELDA, bagi Tayar pada teksi, bagi duit pada pelajar semua dia nak bagi dengan tujuan untuk dapat sokongan rakyat. Jadi dia naik satu tahap lagi iaitu Gila Sokongan.

Bagi aku sebenarnya semua kat Malaysia ni dah gila sebab Malaysia di pimpin oleh pemimpin yang GILA. Pemimpin UMNO/BN yang ada ni dah GILA KUASA, GILA SOKONGAN, GILA HARTA jadi tak hairan kalau orang menggila kat luar sana. Orang macam Khalil dan Muhdalina sebenarnya tak Gila Cuma mereka TAK PUAS HATI tu aje. Tapi oleh sebab dia pilih pejabat Najib untuk mengamuk jadi orang kata lah mereka berdua gila. Kalau mereka berdua mengamuk kat Chow Kit macam Prebet Adam dulu maka tak lah di kata kan mereka gila. SOBONAR EH SAPO GILO???

No comments: