Thursday, June 4, 2009

RM 300 JUTA RUNTUH SEKELIP MATA


Baru 2 hari lepas Stadium Sultan Mizan di Gong Badak Kuala Terengganu tu runtuh. Sayang betul habis ranap duit kerajaan sebanyak RM 300 juta yang telah dibelanjakan untuk membina stadium tersebut.Dalam sekelip mata aje RM 300 juta ranap.Baru dapat di gunakan sekali dua aje stadium tu habis dah hancur dah tak boleh pakai lagi dah stadium tersebut.Nak membaiki nya semula perlukan wang berjuta-juta ringgit pula baru boleh digunakan semula.SAYANG BETUL BERAPA PUNYA PEMBAZIRAN NI!!!

Apa perasaan kerajaan UMNO/BN Terenganu khas nya,dan kerajaan UMNO/BN Malaysia ini amnya dalam menangani perkara stadium runtuh ni? RM 300 juta bukan nya sikit2 duit.Kalau digunakan untuk membayar gaji pegawai kerajaan yang bergaji RM 2,000 sebulan boleh membayar gaji seramai 150,000 orang pegawai kerajaan.Kalau stadium Sultan Mizan boleh memuatkan 50,000 orang sekali masuk maka orang seramai 3X stadium yang penuh tu boleh dapat RM 2,000 seorang.berapa punya banyak duit lah tu???

Bukan kah ini satu pembaziran yang besar? Kalau NAJIB boleh kata masuk pilihanraya DUN Penanti satu pembaziran wang rakyat maka meranapkan dan meruntuhkan wang rakyat di Stadium Sultan Mizan ini apa?

Nasib baik tidak ada korban jiwa yang melayang.Kalau ada memang sungguh malang sekali.Kami dengan ini sebagai rakyat Malaysia berharap satu penyiasatan yang bebas dan telus dilakukan demi untuk mengetahui punca keruntuhan tersebut dan pihak atau individu yang terbabit dan cuai yang menyebabkan keruntuhan ini mestilah diambil tindakan yang tegas dan jangan di selindung2 atau di sorokkan.

BUBAR KAN DUN PERAK. RAKYAT HAKIM NEGARA.


http://orangklawang.blogspot.com


2 comments:

Anonymous said...

duit krajaan makno eh...duit rakyat,duit rakyat duit kito..duit org jolobu,duit org kemin,org kampai,org spg durian,spg portang,titi,kg putra...pasoh,geylang dll...

makno eh ameno bn mkin x bleh pkai.
kat situ...bleh lah dibuat ksimpulan yg tepat moh kito tinggalkan ameno bn nih copek2...jgn smpai runtuh rantah baru nak slmatkan diri...

Saiful Bahri Jaaman said...

Tahu pun duit rakyat.Manek Urai tunggu kedatangan aku....