Friday, August 8, 2008

LOMBU PUN PANDAI MILIH

Pagi semalam semasa hendak pergi ke Labu dengan sepupu aku, maka terserempak lah kita orang dengan satu sekatan polis tak berapa jauh dari tol senawang. Lepas sahaja lampu isyarat simpang ke Seremban Jaya jalan dah mula jem hingga lah ke tol senawang. Mula-mula kita orang ingat kan kok ada apa-apa hal pulak, ada kemalangan ke atau mesin tiket tol rosak ko...Rupa-rupa nya ada sekatan polis.Teringat lah aku rupa nya hari ini perbicaraan DSAI di mahkamah jalan duta.



Terus aku buka radio nak dengar apa perkembangan berita tentang perbicaraan Anwar. Tapi sampai petang lebih kurang jam 3 baru ada cerita tentang kes Anwar dalam radio Sinar itu pun sokojap yo. Yang aku dapat pasti kan bahawa tuduhan terhadap Anwar telah ditukar dari seksyen 377 (C) iaitu liwat dengan paksaan dah jadi seksyen 377 (B) iaitu dengan kerelaan pulak.


Punye lah kelakar sampai kita orang (aku & sepupu aku lah) secaro tak sengajo (oooppps minta maaf yo dewan yang mulio) torgolak bosar. Apa tidak nye kalau dah dengan kerelaan nak jadi kes apa lagi!!! Kalau nak kira lah kat belakang mati atau Lorong Haji Taib tu berlambak-lambak liwat dengan kerelaan yang di laku kan.Tak ada satu pun yang nampaknya kena tangkap dengan polis atau kena naik mahkamah. Malahan Nyah kat situ senyum terus sampai malam kat semua orang yang lalu lalang tak kira lah kat tok lebai pun.


DSAI bagi aku seorang yang berpendidikan ugama dan pernah jadi Menteri tak kan lah bodoh sangat atau terkeliur sangat, sampai nak meliwat ni...Lagi pun dia dah pernah kena penjara selama 6 tahun atas tuduhan yang sama iaitu kes liwat juga. Kalau dari segi hukum akalnya lah tak kan DSAI bodoh sangat nak buat lagi perkara itu. Lagi pun DSAI seorang yang berkedudukan tinggi dan terkenal, bagi aku kalau dia nak mana-mana perempuan kat Malaysia ni, banyak atau ramai yang sanggup bagi free aje atau terima dia sebagai menantu atau adik ipar ke.... ITU PUN KALAU DSAI NAK LAH...


Apa yang aku tulis ni bukan apa sebenarnya ramai orang, tak kira lah orang bandar atau orang kampung sebenar nye dah meluat dan menyampah nak dengar cerita hal kes liwat ni. Seorang tokeh restoran kat Senawang ni pernah beritahu dengan aku, yang kerajaan sibuk sangat dengan kes Anwar ni apa hal. Suka hati dia lah nak liwat ko, nak berzina ko atau nak simpan jantan atau perempuan ko..Itu dia punya hal lah kata tokeh tu geram. Yang paling penting kerajaan mesti selesai kan hal harga barang naik, minyak naik dan seribu satu macam lagi yang naik yang menyusahkan rakyat, kata tokeh restoran tu lagi yang juga merupakan seorang AJK UMNO Cawangan kat tempat aku ni. Betul lah cakap dia tu aku pun sokong jugak sebab masalah rakyat Malaysia ni sekarang dah bertimpa-timpa dan kerajaan pulak macam buat tak tahu aje.Malah cerita lain dan hal remeh temeh yang diperbesar-besarkan.


BAK KATO SEPUPU DEN AMIN MASO KEK DALAM KETO TU :


“LOMBU YANG BODOH TU PUN TAHU NAK MILIH,

LOMBU PUN TAK HINGIN NAK TIBAI JUBUR LOMBU BETINO DOH.

YANG DOPAN TU YO YANG DI SAPU EH”


http://orangklawang.blogspot.com


3 comments:

kalawangi said...

kes liwat ni percubaan terakhir kerajaan BN nak sokat DSAI jadi PM baru Malaysia...

bak kato Gobala dalam ceramah eh..."wa makaru wa makarallah wallahu khairul makirin..."

Saiful Bahri Jaaman said...

Tu lah sobab eh kadang2 payah yo.Orang bukan Islam tindak tanduk dan cakap eh lobih menampakkan Islamik dari orang Islam lai.

kalawangi said...

hehe....apo cito apak dan rais...donga2 bogaduh ko?...sampai biacaro sufi pun tak ramai yg turun....