Friday, September 12, 2008

UMNO/BN Buat Rakyat Macam Budak2 Sekolah

Hari ini jam 1.20 petang tadi Raja Petra Kamaruddin telah di tahan dibawah ISA begitulah kata Puan Marina isteri RPK.Baru je semalam kerajaan mengumumkan bahawa tak ada blog yang akan di tutup dan bloggers yang akan di tahan.Tetapi hari ni dah lain cerita pulak.

Dengan penahanan RPK ini menutup ruang pintu demokrasi untuk para bloggers, penulis dan lain2 untuk menyatakan apa yang tersirat dan terbuku dalam hati di atas kertas atau di dalam komputer di alam maya ini.Apa yang bloggers tulis jika ada orang tengok dan baca bukan salah para bloggers.Kerana bloggers tak dapat nak menahan orang ramai supaya jangan membaca, mencetak atau menceritakan kepada orang lain apa yang ditulis nye itu.

BLOG ni macam personal diari individu tersebut.Suka hati mak bapak dia lah nak tulis apa pun dalam diarinya itu.Kalau suka baca dan kalau tak suka jangan baca atau jangan buka lagi blog tersebut.Itu pun kerajaan UMNO/BN tak faham.

Kerajaan UMNO/BN ini seolah-olah hendak menjadikan seluruh rakyat Malaysia ini macam budak2 sekolah.Mesti menurut dan ikut sahaja apa arahan dari Guru atau pun Guru Besar. Budak2 boleh la...tapi kalau orang tua/dewasa semua nya disekat ini tak boleh, itu tak boleh, ini jangan buat, itu jangan buat maka jiwa mereka akan memberontak.Bila jiwa memberontak itu yang UMNO/BN kalah di 5 negeri tu...Ha Buat lagi...

Kalau benar UMNO/BN ini kuat, mesra rakyat dan menjaga kebajikan rakyat maka apa yang perlu di takut kan dengan para bloggers yang hanya insan kerdil di bumi Malaysia ini. Sedangkan UMNO/BN mempunyai jentera propaganda yang lebih besar,moden dan canggih seperti Kementerian Penerangan, TV3 dan lain-lain. Tak kan lah dengan kehadiran bloggers maka jentera penerangan Kerajaan dan TV3 hancur dan kalah oleh hanya 1 atau 2 blog. Kalau itu terjadi maka sudah selayak nya lah semua yang ada di Kementerian Penerangan di TV dan Radio serta TV3 di pecat kerana buat kerja tak betul untuk UMNO/BN parti yang memerintah sehingga rakyat lebih percaya kepada blog lebih dari TV dan radio....

No comments: