Thursday, May 5, 2011

"Masih Ada Yang Sayang" Di Kg Orang Asal

Kuala Klawang, Jelebu - 4 Mei 2011 - PAS MTD Klawang meneruskan program "Masih Ada Yang Sayang" untuk siri yang ketiga. Pada kali ini PAS MTD Klawang telah merentasi batasan kaum dengan menyalurkan sumbangan dan bantuan kepada kaum Tionghua di Pekan Kuala Klawang dan Orang Asal di Kg Kelaka, Ulu Klawang.

Pesuruhjaya PAS N9 Sdra Zulkefly menyampaikan sumbangan pada Encik
Lee Yoke Sau@Lee Ngu

Pada program kali ini 2 orang warga tionghua iaitu En Lee Yoke Sau @ Lee Ngu dan Cik Foo Hor Ngun telah menerima sumbangan. Kedua-duanya adalah warga tua yang miskin. En Lee menyatakan ucapan terima kasih beliau kepada PAS, kerana PAS walaupun sebuah parti Islam tetapi tetap memberikan sumbangan kepada orang ramai tanpa mengira kaum atau pun bangsa.


PAS MTD Klawang turut menyumbangkan sebuah kerusi roda kepada
Puan Hema Anak Lebek yang menpunyai anak OKU


Di kampung orang asal iatu Kg Kelaka, Ulu Klawang PAS MTD Klawang telah menyumbangkan sebuah kerusi roda dan juga bantuan makanan kepada Puan Hema anak Lebek. Puan Hema mempunyai seorang anak OKU. Turut menerima sumbangan adalah Wok Binti Panglima Dalam dan Debok Binti Panglima Dalam. Puan Wok dan Puan Debok adalah warga miskin orang asal dan tidak ada tempat untuk bergantung.


Cik Foo Hor Ngun menerima sumbangan.Turut hadir dari kiri YB Taufek,
En Yau Con Seng (Pengerusi DHPPNS), Hj Jamalus & Hj Kateran (YDP PAS Jelebu)


Pada program "Masih Ada Yang Sayang" PAS MTD Klawang kali ini semua sumbangan disampaikan oleh Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan Saudara Zulkefly Mohamad Omar dan juga YB Hj Taufek Ghani (ADUN Paroi) sempena lawatan kerja Badan Perhubungan PAS Negeri Sembilan ke Daerah Jelebu. Pesuruhjaya dalam ucapan beliau berharap PAS MTD Klawang terus aktif dalam menggerakkan aktiviti setempat dan juga terus menyantuni masyarakat di Kuala Klawang terutamanya, tanpa mengira batasan kaum. Yang Dipertua PAS Kawasan Jelebu Hj Kateran dan juga Timbalan YDP Hj Jamalus Mansor turut hadir dalam program ini.


Puan Wok Binti Panglima Dalam menerima sumbangan.Turut serta kiri
sekali En Mohd Khidir (Along) dan Anif.


Puan Debok Binti Panglima Dalam menerima sumbangan

http://orangklawang.blogspot.com
http://pasjelebu.blogspot.com

No comments: