Tuesday, January 1, 2013

Pusat Tarbiyah Al Amin - Kerja 1

Kerja-kerja pembinaan bangunan Pusat Tarbiyah Al Amin telah pun dimulakan pada 27 Disember 2012 (Khamis) yang lepas. Selepas lebih setahun idea pembinaan di wujudkan dan juga kutipan dana dilancarkan maka pada 27hb Disember yang lalu baru lah kerja-kerja pembinaan dapat di mulakan. Para AJK telah berjaya mengumpulkan dana sejumlah RM 55,000 dalam masa setahun. Walaupun kira-kiranya masih belum mencukupi tetapi AJK PTA memutuskan untuk memulakan pembinaannya dahulu sambil meneruskan usaha mengumpulkan dana lagi.



 Sejumlah RM 30,000 dana masih lagi diperlukan untuk menyiapkan sepenuhnya bangunan 2 tingkat bangunan PTA ini. Bangunan PTA 2 tingkat terdiri dari tingkat bawah : Surau, tandas dan bilik air muslimin dan muslimat. Tingkat atas adalah dewan serbaguna. Keluasan asal banguan ini adalah 24' X 36'. Arkitek yang mereka cipta bentuk bangunan adalah Encik Mustafa bekas anak murid Haji Jaaman semasa beliau menjadi Pengetua Sekolah Menengah Teknik Kuala Trengganu dahulu.


 


Pengurus projek pembinaan bangunan PTA ini adalah Encik Zulkifli (Zul Kayo) yang juga merupakan Bendahari PTA. En Zul bertanggungjawab menyelenggara segala projek pembinaan PTA sehingga siap. Menurut Zul beliau akan menyiapkan bangunan mengikut pelan dan sejimat mungkin belanja.













Sumbangan dana masih diperlukan.Kepada Muslimin dan Muslimat yang bermurah hati dapat lah kiranya sumbangkan sejumlah dana ke akaun Pusat Tarbiyah Al Amin di Maybank. Nombor Akaun 555069113244


No comments: