Friday, January 4, 2013

Pusat Tarbiyah Al Amin - Naik Tiang

Semasa lawatan ke tapak pembinaan bangunan PTA pada hari Rabu 2 Januari semalam kerja-kerja menaikkan tiang dan membuat beam telah dijalankan oleh pekerja-pekerja binaan tersebut. Tiang yang digunakan adalah di tempah khas oleh En Zul dengan seorang pembuat tiang dan batu ukir di Kg teriang En Daud namanya. Tiang ini adalah tiang konkrit dan mempunyai 4 besi Y12 didalamnya serta diikat dengan besi 'leng'. Jadi memang kuat menurut kata Zul, walaupun nampaknya kecil. Ini menjimatkan kayu untuk membuat kepuk tiang. Selepas itu tiang diikat dengan beam dan kemudian barulah beam dan tiang di konkrit sekali gus bersama-sama kata Zul.







Alhamdulillah nampaknya kerja-kerja berjalan dengan lancar walaupun sekali-sekala hujan turun, tetapi tidak mencacatkan jadual kerja.







Sehubungan dengan itu sumbangan derma tuan/puan masih diperlukan lagi untuk menyiapkan terus bangunan PTA ini. Sebanyak RM 30,000 masih lagi diperlukan untuk menyiapkan sepenuhnya bangunan ini. Harap mendapat IHSAN tuan/puan untuk menyumbang dan menjayakan projek pembinaan bangunan PTA ini. Sumbangan boleh dimasukkan ke akaun Maybank : 555 069 113 244. 

SAIFUL BAHRI BIN JAAMAN
Setiausaha PTA






No comments: