Sunday, January 20, 2013

Lawatan Hj Kamarol Pengarah JPN ke PTA

Pengarah JPN PAS N9 Tuan Hj Kamarol telah datang melawat Pusat Tarbiyah Al Amin pada hari Rabu yang lepas. Beliau bersama rombongan telah menghabiskan masa selama 1 jam melihat perkembangan pembinaan PTA dan berbincang beberapa perkara dengan Hj Jaaman pengerusi PTA. Tuan Hj Kamarol berpuas hati dengan usaha AJK PTA yang cuba mengujudkan sebuah Pusat Tarbiyah yang lengkap.

 Dari kiri Hj Jaaman, Hj Kamarol & seorang sahabat

 
Antara topik perbincangan adalah tentang pendekatan sistem pelajaran yang akan dijalankan di PTA dan juga guru-guru yang akan mengajar di PTA. Menurut Hj Jaaman PTA akan menjalankan sistem pembelajaran seperti pondok2 di Kelantan iaitu mempelajari satu-satu kitab sehingga khatam.PTA juga telah mendapat persetujuan beberapa orang Ustaz untuk mengajar di situ antaranya adalah Ustaz Suhaimi, Ustaz Kassim Tahir, Ustaz Khairi Zainuddin dan Ustaz Khairil Wafa.Menurut Hj Jaaman perkara ini akan diperincikan dengan lebih lanjut apabila bangunan siap dan jadual atau silabus pelajaran telah disiapkan.

 


1 comment:

Anonymous said...

cadangan sistem pondok di PTA sangat bernas dan sangat baik....saya memang sedia maklum jelebu sgt sesuai untuk didirikan pondok2 pengajian agama kerana suasananya yang damai.baru kini wujud idea spt PTA ini...mudahan maju bersama Islam....